سامانه اینترنت بانک سامانه اینترنت بانک

 

معرفی
 
مشتری گرامی، بانک مسکن در راستای توسعه بانکداری الکترونیک، سیستم بانکداری اینترنتی (E-banking) را با هدف ارایه خدمات مطلوب به شما، راه‌اندازی نموده است .
شما از طریق این سیستم می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز به راحتی از منزل و یا محل کار به تمامی حساب‌های متمرکز خود در بانک مسکن دسترسی داشته و از خدمات این سیستم استفاده نمایید .
آدرس سایت اینترنت بانک مسکن https://ib.bank-maskan.ir  می باشد. همچنین اینترنت بانک مسکن گواهینامه "امنیت بین المللی" (SSL) را دریافت کرده است که به مشتریان این امکان را می دهد تا در محیطی امن عملیات بانکی را انجام دهند.

مراحل فعال سازی اینترنت بانک
•     برای استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی، باید با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن، درخواست دریافت شناسه کاربر و رمز ورود به سیستم را تکمیل نمایید.
•    نام کاربری ، رمز عبور پس از ثبت نام بصورت چاپی در اختیار شما قرار می گیرد.
•    به منظور ارتقای سطح امنیت و اطمینان بخشی به مشتریان، در ورود به سامانه اینترنت بانک یا در هنگام انجام عملیات می توان از رمز تولید شده توسط دستگاه صدور رمز یکبار مصرف (OTP) استفاده کرد. برای دریافت دستگاه OTP، به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه و پس از درخواست دستگاه OTP و اتصال آن به نام کاربری یا حساب/کارت مورد نظر در اینترنت بانک، دستگاه OTP و رمز آن را دریافت نمایید.
•    در صورت تمایل به استفاده از سرویس های مبتنی بر حساب ، می بایست رمز حساب فعال شده در سامانه اینترنت بانک را از کاربر شعبه دریافت کنید( به صورت چاپی) و یا درخواست اختصاص یافتن دستگاه OTP به حساب (جهت صدور رمز یکبار مصرف توسط این دستگاه در تراکنش های حسابی) را ارائه نمایید.
•    در صورت اختصاص دستگاه OTP به کارت یا حساب سقف مبلغ تراکنش‌های انتقال وجه در سامانه اینترنت بانک افزایش خواهد یافت.
•     پس از طی این مراحل شما می توانید از طریق رایانه شخصی و اتصال به اینترنت به یکی از دو روش ذیل به سامانه دسترسی پیدا کنید :
•    مراجعه به سایت بانک مسکن به آدرسhttp://bank-maskan.ir، کلیک روی پیوند "ورود به سایت بانکداری الکترونیکی " و انتخاب سامانه.
•    مراجعه مستقیم به آدرس :https://ib.bank-maskan.ir

 

انواع خدمات سامانه اینترنت بانک
انواع خدمات قابل ارائه از طریق سامانه اینترنت بانک عبارتند از :

خدمات سپرده  
1- ليست حساب های سپرده
2-لیست حساب های تسهیلات
3- مشاهده كد شبا
4- مشاهده موجودي
5- مشاهده صورتحساب (صورتحساب كلی ، واريز يارانه ها ، قبوض پرداخت شده و انتقال وجه)
6- انتقال وجه (داخلی)
7- انتقال وجه ساتنا / پایا
8- پرداخت قبض با شناسه ها
9- پرداخت  قبض دسته ای
11- پرداخت اقساط (كارت/حساب های خود و ديگران)
12- درخواست حواله منظم
13- مشاهده حواله منظم
14- انصراف از حواله منظم
15- گزارش حواله منظم
16- انتقال وجه گروهی ( حساب به حساب داخلی ، پايا،ساتنا، کارت/حساب تسهیلات)
17- گزارش ساتنا/پايا
18- سبد عملیات
19- تاریخچه سبد عملیات

خدمات كارت
1- مشاهده ليست كارت ها
2- مشاهده موجودی
3- مشاهده صورتحساب
4- انتقال وجه
5- پرداخت قبض با شناسه قبض و پرداخت دسته ای قبوض
6- خريد شارژ
-    خرید کارت شارژ (همراه اول، ايرانسل، رایتل، تالیا)
-    خرید شارژ مستقیم (همراه اول، ایرانسل)
7- صدور قبض برداشت بدون كارت
8-ابطال قبض برداشت بدون كارت
9-  سبد عملیات
10- تاریخچه سبد عملیات

خدمات تسهيلات
1- مشاهده ليست كارت ها و حساب های تسهيلات
2-پرداخت اقساط
3- صورتحساب كارت و حساب تسهيلات
4- صورت وضعيت

خدمات عوارض الكترونيكی
1-ليست برچسب های الكترونيكی
2- مشاهده مانده برچسب الكترونيكی
 3- مشاهده اطلاعات برچسب الكترونيكی
 4- شارژبرچسب الكترونيكی
 5- انتقال شارژبرچسب الكترونيكی
 6- خريد برچسب الكترونيكی
 7- فعالسازی/غيرفعالسازی برچسب الكترونيكی
 8- مسدود نمودن برچسب الكترونيكی

خدمات چك
1- مشاهده ليست حساب های جاری
2- درخواست صدور دسته چك  
3- سوابق تغيير وضعيت چك
4- تایید مبلغ چک
5- مسدود کردن چک

خدمات غيرحضوري
1- انسداد كارت
2- تغییر حساب پیش فرض کارت
3- انفصال/ اتصال حساب
4- درخواست صدور كارت
4-1- كارت هديه
4-2- كارت المثنی
4-3- تمديد كارت
5- پيگيري درخواست‌های ثبت‌شده
6-افتتاح حساب

تنظيمات
1- گزارش وقايع
2- شخصي سازی محيط
3- تغيير پيش زمينه
4- تنطيمات صورتحساب
5- تنظيمات دريافت رمز حساب
6- تغییر نام كاربري
7- تغيير رمز عبور
8- مدیریت کاربران
9-محدودیت IP
10 –مدیریت و تنظیم حساب/کارت

جعبه ابزار
1-تقویم
2- ماشین حساب
3- محاسبه سود تسهیلات
4- محاسبه تسهیلات سپرده جوانان
5- دفترچه کارت/سپرده مقصد
6-گزارش عملكرد ماهانه


آخرین بروزرسانی 1395/11/20