یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
 
 
تاریخ 1395/09/28     تعداد دفعات مشاهده 743 بار     ساعت 09:13:02     گروه خبري آذر ماه 95
مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مشاور مدیرعامل و روسای ادارات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآن از نظر روسای ارشد بانک تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری این مسابقات از سال 80 اظهار کرد: در سال جاری بیش از هزار نفر از کارکنان در این مسابقات شرکت کرده اند و امیدوارم در سال های آتی تعداد بیشتری از کارکنان در این مسابقات شرکت کنند.
دکتر بت شکن هدف اصلی برگزاری این مسابقات را ارتقای سازمان در راستای توسعه کیفی و افزایش سلامت سازمانی دانست و گفت: از این طریق، ارتقای سازمان به پشتوانه اعتقادات دینی و آموزه های قرآنی و ایجاد محیطی معنوی و مناسب خواهد بود زیرا با وجود گسترش فعالیت اجرایی و عملیاتی بانک در صورت عدم وجود فضای مستعد، تلاش ها بی نتیجه خواهند ماند.
مدیرعامل بانک بیان کرد: در صورتی که بتوانیم از آموزه های دینی به درستی استفاده کرده و به ایجاد محیطی معنوی در سطح سازمان کمک کنیم، می توانیم به عنوان یک مسلمان از مفاهیم والا و شریف قرآن به شکل اجرایی بهره برداری کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد که با گسترش دامنه این مسابقات به خانواده های کارکنان، زمینه مشارکت هرچه بیشتر فزندان همکاران در این گردهمایی و جشنواره فراهم شود.
دکتر بت شکن با تشریح شرایط برگزاری مسابقات سراسری قرآن در سال ها گذشته و مقایسه آن با سال جاری گفت: در سال جاری نسبت به سال های قبل، توسعه محتوایی فرآیند ایجاد شده و غیر از قرائت، حفظ و ترجمه شفاهی، تفسیر و تدبر قرآن هم به این مجموعه اضافه شده که با توجه به این امر که استفاده از مفاهیم قرآنی برای کارکنان بانک بسیار مفید است، اقدام خوبی به شمار می آید.
وی افزود: در دنیای رقابت بانکی همه بانک های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی، سبد تقریبا مشابهی از محصولات دارند و عموم محصولات شبکه بانکی به دلیل استانداردسازی محصولات از حیث محصولات سپرده ای، تسهیلاتی و خدماتی شبیه به یکدیگر هستند.
مدیرعامل بانک انتخاب بانک عامل توسط مشتری را به دلیل مزیت های دیگر بانک ها دانست و اظهار کرد: آن چه که باعث می شود مشتریان یک بانک را انتخاب کنند، رفتار و برخورد مناسب و توام با احترام کارکنان یک بانک است که مزیت کلیدی هر بانک است.
وی افزود: مهم ترین مساله در نظام بانکی، چگونگی ارایه خدمات به مشتریان و کیفیت ارایه خدمات است. کیفیت ارایه خدمات شامل دو جنبه سرعت انجام کار و ارایه خدمات و نوع برخورد و رعایت شئونات مشتری و احترام به اوست.
دکتر بت شکن بانک مسکن را پرمخاطب ترین بانک کشور دانست و گفت: بانک از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و باید کارکنان با بهره گیری از آموزه های قرآنی در گفتار، کردار و رفتارشان در نوع صحبت، برخورد و تعامل بیش از گذشته موفق عمل کنند.
مدیرعامل بانک با اشاره به آیات قرآنی در خصوص نحوه صحبت کردن بیان کرد: آیات زیادی در این خصوص در قرآن ذکر شده و بهتر است ادارات کل روابط عمومی و آموزش با تاکید بر این مفاهیم کلیدی، کارکنان را با مصادیق این آیات آشنا کنند و با تکرار آن در دوره های آموزشی مختلف باعث شوند تا این مساله برای تمام کارکنان نهادینه شود.
وی در پایان سخنان خود از مدیران و روسای استان ها و مناطق خواست تا با نظارت بر نحوه عملکرد کارکنان از صحیح بودن نحوه تعامل و برخورد کارکنان با مشتریان اطمینان حاصل کنند و افزود: برخورد صحیح و اسلامی با مشتریان، نقطه کلیدی و مزیت رقابتی بانک مسکن است.
آقاملائی:
با تکرار مباحث قرآنی، تغییرات اسلامی در کارکنان ایجاد می شود
در ادامه این نشست جعفر آقاملائی عضو هیات مدیره بانک به تشریح تاریخچه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در بانک پرداخت و گفت: این مسابقات از سال 80 و در رشته قرائت کارکنان در بانک برگزار شد و با گذشت زمان این روند بهبود یافته و در حال حاضر در ده رشته و با حضور فرزندان کارکنان برگزار می شود.
وی افزود: در سال 80، حدود 100 نفر از کارکنان در این مسابقات شرکت کردند که این تعداد در حال حاضر به حدود هزار نفر رسیده است و امیدوارم این روند رو به رشد هر ساله ادامه داشته باشد.
آقاملائی با اشاره به برگزاری کلاس های نهج البلاغه و قرآن کریم در ماه رمضان بیان کرد: برگزاری این کلاس ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
عضو هیات مدیره با تشریح تفاوت های برگزاری این مسابقات در گذشته و اکنون اظهار کرد: در سال های ابتدایی برگزاری، مسابقات در داخل استان ها و به تفکیک 6 منطقه برگزار می شد و اساتید از تهران به استان ها سفر کرده و به داوری می پرداختند و مرحله نهایی آن نیز در تهران برگزار می شد.
وی افزود: در حال حاضر برگزاری این مسابقات به صورت دو مرحله ای انجام شده و به دلیل تنوع رشته ها، تعداد شرکت کنندگان نیز افزایش یافته است.
آقاملائی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد محیط معنوی در سطح بانک و به وجود آمدن امکان بهره-برداری از مفاهیم والا و شریف قرآن دانست و گفت: با تکرار مباحث قرآنی، تغییرات اسلامی در وجود کارکنان ایجاد خواهد شد.
عضو هیات مدیره با تشریح اهداف برگزاری این دوره توسط اداره کل روابط عمومی اظهار کرد: اولین هدف، آشنایی هرچه بیشتر کارکنان با مفاهیم و ترجمه های آیات قرآن کریم بوده و به این منظور بخشی از مسابقات قرآن کریم به موضوع ترجمه و مفاهیم اختصاص دارد.
وی افزود: گسترش مخاطبین از سطح کارکنان به فرزندان آنان و در دو بخش پسران و دختران و در گروه-های سنی زیر 9 سال و 9 تا 15 سال از جمله دیگر این اهداف بوده که این اداره کل به خوبی به آن دست یافته است.
آقاملائی همچنین علمی و حرفه ای تر کردن مسابقات را از دیگر اهداف دانست و گفت: با بهره گیری از اساتید ارزنده قرآنی و طراحی رشته های جدید از جمله تدبر در قرآن سعی در غنی سازی هرچه بیشتر این دوره ها داریم.
عضو هیات مدیره با تشریح روند برگزاری مسابقات تصریح کرد: در حال حاضر این مسابقات به صورت دو مرحله ای برگزار می شود و با ارسال فایل ضبط شده مسابقات به تهران، داوری این مسابقات به صورت منسجم و یکپارچه انجام می شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در دوره های گذشته اظهار کرد: با اشاره به تعدد داورها در دوره های گذشته، تناسب در داوری ها وجود نداشت اما این مشکل در حال حاضر رفع شده است.
آقاملائی با تشریح برنامه های پیش رو به منظور برگزاری هرچه بهتر این مسابقات در سال های آتی بیان کرد: برگزاری مسابقات به صورت سراسری و با امکان حضور تمامی کارکنان، برگزاری سیستماتیک مسابقات قرآن و برگزاری مسابقات با سطح کیفی قابل قبول با حضور مشاوران و اساتید ممتاز قرآنی از جمله مواردی است که مدنظر قرار گرفته است.
وی در پایان سخنان خود افزود: همچنین کاهش فاصله زمانی میان مسابقات مرحله مقدماتی و نهایی از دیگر برنامه های در دست بررسی است. همچنین افزایش مدت زمان لازم برای رشته های حفظ قرآن کریم نیز یکی دیگر از این برنامه هاست.
مشاور مدیرعامل:
مهم ترین عامل برقراری ارتباط مشتریان با بانک، گفتار کارکنان است
حمید رحمتیان مشاور مدیرعامل در امور انسانی بر اهمیت قرائت روزانه قرآن تاکید کرد و افزود: اگر نتوانیم در هنگام روخوانی قرآن کریم نکته های کاربردی و مهم آن را بیاموزیم و در زندگی به کار گیریم به طور حتم از تاثیر عمیق و واقعی قرآن بی بهره خواهیم ماند.
وی قرآن کریم را کتاب شفا و هر آیه آن را هدایت کننده عنوان کرد و ادامه داد: هر اندازه که در زندگی فردی و اجتماعی خود از نکات تربیتی قرآن بهره ببریم نتایج مثبت آن را خواهیم دید.
مشاور مدیرعامل در امور انسانی با تفسیر چند آیه از قرآن کریم تصریح کرد: زمینه لازم برای بهره مندی از کوثرهای قرآنی عدم وجود تمایلات نفسانی، حسادت ها و بخل ها در درون انسان است.
رحمتیان با اشاره به اینکه مهم ترین عامل برقراری ارتباط مشتریان با بانک گفتار کارکنان است و بیان تفسیر آیه ای درخصوص نحوه برخورد با مردم، بلاغت و رسایی گفتار کارکنان با مشتریان را عمل به یک تکلیف الهی عنوان کرد.
مدیرشعب خراسان رضوی:
تعالی و تکامل انسان در گرو ملحق شدن به قرآن است
در ادامه این نشست ابوالفضل مهران مدیر شعب استان خراسان رضوی تعالی و تکامل انسان را در گرو ملحق شدن به قرآن دانست و گفت: توسعه نگرش قرآنی در تمام سازمان ها و نهادها، امری ضروری است و باید همه مسایل در قالب عمل به قرآن و اجرای دستورات الهی حل شوند.
وی افزود: تلاوت زیبا و حفظ آیات این راهنمای بزرگ انسانها به تنهایی کافی نبوده و باید در کنار حفظ آیات با برداشت صحیح به دستورات آن توجه و عمل کرد.
مهران با اشاره به این که قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی انسان ها نیست اظهار کرد: قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی تا سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق یابد.همچنین زندگی حقیقی و حیات طیبه انسان در پرتو عمل به دستورات و رهنمودهای قرآن شکل می گیرد زیرا قرآن روش درست زیستن را به انسان می آموزد.
وی افزود: قرآن حاوی برنامه ای دربرگیرنده است که تمام ابعاد انسانی و تعیین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی او را در بردارد و به هر میزان که انسان آموزه ها و دستورات قرآن را در زندگی به کار گیرد، موفقیت کسب خواهد کرد و هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و زیان خواهد شد.
مدیرشعب خراسان رضوی ایجاد فضای قرآنی و روحانی در محیط ادارات و سازمان ها را دارای تاثیرات مثبت در بهبود امور رفتار و اخلاق کارکنان دانست و گفت: توجه به ارزش های اخلاقی و مذهبی، تضمینی برای حفاظت از سازمان است.
مهران بیان کرد: سازمان هایی که علاوه بر اجرای قوانین، استانداردهای اخلاقی را رعایت می کنند به اهداف پایدار خود سریع تر دست خواهند یافت و مشکلات سازمانی و تخلفات آن کمتر خواهد بود.
وی با بیان این که در مدیریت خراسان رضوی به دلیل برکات و آثار وجودی امام رضا (ع) فضای معنوی خوبی در سطح استان و کارکنان حاکم است اظهار کرد: حدود 10 درصد از کارکنان استان، خادمان افتخاری امام رضا هستند و در راستای خدمت رسانی به زوار محترم ارایه خدمت می کنند.
مدیرشعب خراسان رضوی با تشریح فعالیت های انجام شده در این مدیریت گفت: با همت کارکنان متعهد مدیریت از سال گذشته هیات رهروان حضرت رقیه (س) تشکیل شده و اعضای این هیات علاوه بر انجام امور فرهنگی و معنوی در طول سال در مراسم جمعه آخر سال ماه صفر، پذیرای 1500 نفر از کارکنان و خانواده آنان و در سالروز شهادت امام رضا (ع) و رحلت رسول اکرم (ص) پذیرای 350 نفر از زائران پیاده به مدت سه شبانه روز بوده اند.
وی افزود: همچنین برگزاری جلسات قرآنی، مراسم دعای کمیل و زیارت عاشورا به صورت ماهیانه و هفتگی در مدیریت و منزل یکی از کارکنان به صورت متناوب از دیگر برنامه های این مدیریت است.
مهران همچنین برگزاری نشستی با حضور همسر و فرزند شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد و خانواده شهید ابوحامد از شهدای مدافع حرم با حضور کارکنان و خانواده آنان را از دیگر برنامه های فرهنگی این مدیریت دانست و افزود: از دیگر افتخارات کارکنان این مدیریت، تاسیس خیریه حضرت رقیه (س) است. به این ترتیب که کارکنان مدیریت خراسان رضوی با همیاری داوطلبانه به صورت کسر از حقوق به صورت مستمر در راستای سرپرستی تعدادی از کودکان یتیم و بی سرپرست و تعدادی از خانواده های نیازمند فعالیت می کنند و تمامی این موارد از فضایل فضای معنوی ایجاد شده در این مدیریت است.
حجت الاسلام ستار فرجی:
برگزاری این مسابقات باعث ورود قرآن کریم به خانواده کارکنان بانک می شود
در ادامه این همایش حجت الاسلام ستار فرجی یکی از داوران این دوره از مسابقات با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در بانک مسکن از سال 1380 تاکنون تصریح کرد: مسابقات قرآن کریم در ابتدای شروع در دوره های شفاهی حفظ و ترتیل برگزار می شد اما به واسطه استقبال کارکنان، بخش تفسیر و مفاهیم قرآن و حفظ فرزندان نیز اضافه شد.
فرجی ادامه داد: روند برگزاری این مسابقات به قدری خوب پیش رفت که در مسابقات اخیر بیش از یک هزار نفر از همکاران یا بهتر است بگوییم یک هزار خانواده حضور داشتند و این اتفاق خوبی در بانک مسکن است زیرا این نشان از ورود قرآن کریم به خانواده کارکنان بانک می باشد.
وی ترتیل تقلیدی، تحقیق تقلیدی، حفظ سوره مبارکه فتح، حفظ کارگاهی، ترجمه شفاهی، تفسیر و تدبر قرآنی، نهج البلاغه و رشته حفظ برای فرزندان کمتر و بیشتر از 9 سال را بخش های مسابقات قرآن کریم عنوان کرد و افزود: به طور حتم اگر توجهات مدیران ارشد بانک با همکاری اداره کل روابط عمومی و شورای فرهنگی بانک نبود این کار به این زیبایی به ثمر نمی رسید و امیدوارم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی دوره های قرآنی باشیم.
گفتنی است در پایان این نشست از نفرات برتر این مسابقات با اهدای جوایز و لوح تقدیر قدردانی شد. محمدباقر حسنی پور ماهانی از مدیریت شعب استان فارس، علیرضا کریم زاده از مدیریت شعب استان زنجان و ابراهیم اسدی از اداره کل حفاظت پرسنلی به ترتیب سه نفر اول در رشته ترتیل تقلیدی برادران بودند. سه نفر اول در رشته تحقیق تقلیدی برادران نیز به ترتیب اسماعیل نوری اداره کل گزینش، محمد ورچندی مدیریت شعب منطقه غرب تهران و حسن حیدری مدیریت شعب استان زنجان بودند. در رشته حفظ سوره مبارکه فتح برادران نیز مرتضی رازانی مدیریت شعب استان اصفهان، بهنام ایگدر مدیریت شعب استان گلستان و احمد مرامی مدیریت شعب استان ایلام به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.
همچنین در رشته حفظ سوره مبارکه فتح خواهران نیز طیبه گنجی از مدیریت شعب استان مرکزی، عزیزه رحیمی از مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی و فاطمه داننده از مدیریت شعب منطقه غرب تهران نیز به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. در رشته حفظ کارگاهی تلفنی برادران نیز سجاد زرین نجف آباد از مدیریت شعب استان آذربایجان غربی، جعفر عباسی از مدیریت شعب استان اصفهان و عطاءاله علیمرادی از مدیریت شعب استان کردستان نیز به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.
در رشته حفظ کارگاهی تلفنی خواهران ژیلا سیمابی از مدیریت شعب استان آذربایجان غربی مقام اول، زهرا عباسی از اداره کل پژوهش مقام دوم و شهلا عباسی از اداره کل حوزه مدیریت و سرور دعاگوی از اداره کل تجهیز و پشتیبانی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند. در رشته ترجمه شفاهی نیز نواب ایزدپناه از مدیریت شعب استان کرمان، امیر نوروزی از مدیریت شعب استان خراسان رضوی و علی احمدی از مدیریت شعب استان اصفهان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
معصومه شیری از اداره کل روابط عمومی، سمیه شاملوی از مدیریت شعب منطقه غرب تهران و سیروس ایلان کشکولی از مدیریت شعب استان فارس نیز در رشته تفسیر قرآن کریم به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند. ابوذر فلاح زاده از مدیریت شعب استان قم، مرتضی فقیه نصیری از مدیریت شعب استان هرمزگان و خدیجه سادات معصومی زاده از اداره کل روابط عمومی در رشته تدبر قرآنی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. فاطمه قاسمی از اداره کل روابط عمومی و محمود هاشمی از مدیریت شعب استان مرکزی نیز مقام اول و دوم در رشته نهج البلاغه را به دست آورند.
نظرات کاربران
نظر شما
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران :
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی :