یکشنبه 30 ارديبهشت 1397
 
 
تاریخ 1395/08/22     تعداد دفعات مشاهده 531 بار     ساعت 13:16:59     گروه خبري آبان ماه95
باتوجه به عملکرد مطلوب در پرداخت تسهیلات هشدار می دهم مبادا به بهانه رشد اعطای تسهیلات ، دچار آفت‌ بی‌مبالاتی اعتباری شوید.
به گزارش خبرنگار ما، دکتر محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک این مطلب را ششمین جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت ها که با حضور اعضای هیات مدیره ، مشاور مدیرعامل و مدیران امور ، روسای ادارات و مدیران شعب استان ها از دور در جلسه حضور داشتند ، عنوان کرد.
مدیر عامل بانک در ادامه تصریح کرد : در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» جریان ارزیابی عملکرد بانک به صورت ماهیانه باید انجام شود.
وی با بیان اینکه حجم تسهیلات اعطایی بانک در 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است گفت: یخ رکود مسکن در حال شکسته شدن است و مهمترین قرائن این ادعا نیز میزان تسهیلات مسکن در دو حوزه ساخت و خرید مسکن است که به ترتیب 108درصد و70 درصد نسبت به 7 ماهه نخست سال جاری افزایش داشته‌اند.
دکتر بت شکن با تاکید بر اینکه افزایش توان تسهیلات‌‎دهی بانک هر چند یک سیگنال خوب است اما از مدیران مناطق و استان ها درخواست می‌کنم به هیچ نحو نباید دچار آفت بی مبادلاتی اعتباری شوند گفت: ارزیابی‌های خلاف واقع قطعا با واکنش بازرسی و حراست مواجه خواهد شد؛ بنابراین هدف ما کمک به رونق اقتصادی و اعطای تسهیلات بیشتر است اما این هدف دلیل بر این نیست که به بی مبادلاتی اعتباری دچار شویم.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه این بانک فقط باید به مشتریان دارای صلاحیت اعتباری تسهیلات دهد گفت: عملکرد مناسب 3 سال گذشته از مصادیق رعایت بهداشت اعتباری در تسهیلات پرداختی طی 3 سال گذشته بوده است که باید تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه نسبت مطالبات غیرجاری تسهیلات در مدیریت سه ساله گذشته بانک مسکن 1.6 درصد است که نسبت بسیار مناسب و قابل قبول برای بانک محسوب می شود گفت: در سه سال اخیر نه تنها بانک با رعایت بهداشت اعتباری، به ریل اصلی فعالیت خود بازگشت بلکه عملکرد اعتباری بانک نیز قابل دفاع است.
دکتر بت شکن گفت: به رغم این عملکرد خوب اما هشدار می دهم مبادا به بهانه رشد تسهیلات‌دهی دچار آفت‌هایی شوید که به مشتریان فاقد صلاحیت و املاک بدون سند و پروانه ثبت تسهیلات پرداخت شود.

حتی یک ریال از تعهدات ارزی بانک تبدیل به مطالبات معوق نشد
مدیر عامل بانک تاکید کرد: در طول دوره قبل همه تسهیلات و تعهدات ارزی به مطالبات معوق تبدیل شده بود اما خوشبختانه طی 3 سال گذشته و مدیریت جدید هر چند حجم تعهدات ارزی کاهش یافت اما نسبت NPL آن صفر است؛ به عبارتی حتی یک ریال از تعهدات ارزی بانک به مطالبات معوق تبدیل نشده که یک افتخار برای بانک مسکن محسوب می شود.
وی با بیان اینکه نقشه راه بانک در حوزه فعالیت‌های ارزی آماده شده است و به زودی اعلام می‌شود گفت: اگر به گونه‌ای عمل شود که نسبت مطالبات غیرجاری صفر باشد قطعا فعالیت‌های ارزی بانک توسعه می یابد.
رعایت بهداشت اعتباری در بخش صدور ضمانتامه‌های بانکی
دکتر بت شکن گفت: علاوه بر این طی 3 سال اخیر حدود 18هزار میلیارد تومان ضمانتنامه صادر شده است که نسبت مطالبات معوق آن کمتر از یک درصد بود در حالی که پیش از سه سال اخیر و در دوره گذشته این رقم حدود 14 درصد بوده است. بنابراین در حوزه صدور ضمانت نامه ها نیز بهداشت اعتباری در دستور کار بوده است.
مدیر عامل بانک با اشاره به پایه ریزی نظام انتصابات در بانک افزود: مبنای انتصاب مدیران در بانک بر پایه برنامه محوری پایه گذاری شده است.

توسط عضو هیأت مدیره تشریح شد
اقدامات بانک در مهرماه سال جاری
ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیأت مدیره بانک با اشاره به عملکرد بانک در مهرماه گفت: یکی از مهمترین اتفاقات در ماه گذشته تصویب صورت‌های مالی بانک بود.
وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره مجامع ارزیابی عملکرد 6 ماه ابتدایی سال گفت: این دوره نسبت به سایر ادوار موفقیت ‌آمیزتر بود چرا که ضمن بهبود شاخص‌ها، برای اولین بار این مجامع از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
وی با اشاره به افزایش سقف حساب پس‌انداز مسکن جوانان در مهرماه ادامه داد: اخیراً مصوبه ای در خصوص تغییر نرخ سود این حساب دریافت شده است که به زودی اعلام می‌شود.
رحیمی انارکی سقف حساب پس انداز مسکن جوانان را برای تهران 110 میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ 100 میلیون تومان و برای سایرشهرها 90 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با افزایش سقف این نوع تسهیلات، امیدواریم شاهد استقبال مردم از این حساب باشیم.
عضو هیأت مدیره بانک ، برگزاری مراسم قرعه کشی حساب‌های قرض الحسنه بانک را از دیگر فعالیت های انجام شده در مهرماه عنوان کرد و افزود: همچنین بسته اعتباری جهت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط در خصوص50 بنگاه برتر به تصویب رسید که اقدامات لازم با هماهنگی امور اعتباری و امور شعب بانک مسکن در حال انجام است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این اقدام لازم برای تبدیل 25 بنگاه برتر بورسی فعال در صنایع وابسته بخش مسکن و ساختمان به مشتری برتر بانک نیز در حال انجام است.
رحیمی انارکی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سهم سپرده ممتاز بانک گفت: سهم سپرده ممتاز از کل منابع بانک بیش از 43 درصد است که با روند فعلی پیش بینی می‌شود این سهم تا پایان امسال به بیش از 50 درصد برسد.


عضو هیأت مدیره اعلام کرد:
مدیریت منابع بانک با وجود شرایط سخت اقتصادی
علیرضا بلگوری عضو هیأت مدیره بانک در ادامه با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی مدیریت منابع یکی از موفقیت‌های بانک به شمار می‌رود ، خواستار استفاده بهینه از شرایط و ظرفیت‌های بانک در مدت باقیمانده تا پایان سال شد.
وی با اشاره به رشد 10 درصدی منابع بانک گفت: در سال جاری چند اقدام اساسی صورت گرفت که نوعی جراحی اقتصادی در بانک محسوب می شد.
عضو هیات مدیره بانک اعتبارات فعلی بانک را در حال حاضر 35 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این شرایط سخت اقتصادی مدیریت منابع یکی از موفقیت‌های بانک است اما باید به اهداف عالی‌تر در بانک دست یابیم.
بلگوری با بیان اینکه منابع صندوق پس انداز مسکن یکم در حال حاضر به حدود 22 هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: می توان از این نوع ظرفیت‌ها و محصولات متنوع بیشتر استفاده کرد تا بهره وری بانک بیش از پیش افزایش یابد.
عضو هیأت مدیره بانک خواستار استفاده بهینه از شرایط و ظرفیت‌های بانک در مدت باقیمانده تا پایان سال شد.
 

عضو هیات مدیره ؛
مدیران مطالب مهم مطرح شده در همایش های سراسری را به کارکنان انتقال دهند

مدیران مناطق و استان ها که در همایش ها دعوت می شوند باید در اسرع وقت نسبت به انتقال مطالب مهم مطرح شده در این همایش ها به تمامی کارکنان اقدام کنند.
جعفر آقاملایی دیگر عضو هیات مدیره بانک با بیان این مطلب تاکید کرد : انتظار داریم مدیران باتوجه به همایش هایی که از طریق حضوری یا ویدیو کنفرانس برگزار می شود در اسرع وقت مطالب و موارد مهمی که در این همایش مطرح شده است را به تمامی کارکنان تحت پوشش خود انتقال دهند.
وی ادامه داد : باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته و عدم تحقق اهداف در برخی شاخص ها از تمامی مدیریت ها انتظار می رود در مدت باقی مانده تا پایان سال و علی رغم شرایط خاص اقتصادی و رقابتی حاکم بر نظام بانکی با برنامه ریزی و مدیریت هدفمند فاصله ایجاد شده را جبران کنیم.
آقاملایی با اشاره به اهمیت حفظ محرمانگی اطلاعات بانک تاکید کرد : از هرگونه ارایه اطلاعات و آمار بانک به سازمان ها و افراد غیر مسوول خودداری کرده و این مطلب را نیز به تمامی روسای شعب و کارکنان نیز انتقال دهید.
عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر اهمیت وصول مطالبات غیرجاری اظهار کرد : اگرچه در سال جاری در حوزه پرداخت تسهیلات هدف گذاری شده و این بخش نیز جزء شاخص های ارزیابی قرار گرفته است اما این بدان معنا نیست که برای پرداخت تسهیلات مسابقه دهیم و بهداشت اعتباری را رعایت نکنیم !
وی ادامه داد : شاخص پرداخت تسهیلات در سال جاری فقط با هدف رونق اقتصادی و تحرک بازار و کمک به دولت برای خروج از رکود مدنظر قرار گرفته است و بنابراین انتظار می رود پرداخت تسهیلات براساس رعایت ضوابط و مقررات پرداخت شود و طوری تسهیلات پرداخت نکنیم که بعد از مدتی در وصول اقساط آن دچار مشکل شویم !
آقاملایی برگزاری کمیسیون ها در بانک را بسیار اهمیت دانست و تاکید کرد : تمامی کمیسیون ها به ویژه کمیسیون های اعتباری و انتصابات باید برگزار شود


مدیر امور طرح و برنامه عملکرد مدیریت های شعب را تشریح کرد
در ادامه محمد حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه گزارشی از عملکرد مدیریت استان ها ارایه کرد.
وی گفت : آمار ها نشان می دهد که عملکرد مدیریت ها با گذر از زمان روند مطلوبی داشته و در مسیر تحقق اهداف حرکت می کردند اما این روند در پایان مهرماه بجز در دو شاخص ادامه پیدا نکرد.
مدیر امور طرح و برنامه ادامه داد : مسکن یکم و تسهیلات اعطایی شاخص هایی هستند که همچنان دارای عملکرد با شیب مثبت هستند ولیکن در سایر مولفه ها این روند رو به رشد متوقف و یا منفی شده است اما این به این معنا نیست که فرصت جبرانی وجود ندارد بلکه با تلاش و کوشش مضاعف و برنامه ریزی های هدفمند به طور حتم این فاصله جبران پذیر است.
مرادی درخصوص عملکرد مدیریت ها در کل سپرده ها گفت : در پایان خرداد ماه 29 درصد تحقق هدف در مجموع مانده تمام سپرده ها داشتیم که در پایان شهریورماه این رقم به 82 درصد و در پایان مهر ماه به 74 درصد رسید که در این بخش نیز شاهد کمی عقب گرد هستیم.
وی روند جذب منابع در حساب سپرده ممتاز را رو به رشد عنوان کرد و افزود : تعدیل اهداف حساب ممتاز در دو ماه پایانی باعث عملکرد مطلوب مدیریت ها و در نهایت تحقق 170 درصدی اهداف در پایان مهر ماه در این بخش شد.
حرکت رو به رشد عملکرد مدیریت ها در حساب صندوق پس انداز مسکن یکم به همراه شاخص اعطای تسهیلات مولفه دیگری بود که مدیر امور طرح و برنامه به آنها اشاره کرد و اظهار داشت : در فروردین ماه شاهد 31 درصد تحقق اهداف در این بخش بودیم که در پایان مهرماه 75 درصد و آخرین آمار در این سرفصل رقم 81 درصد را نشان می دهد و به طور حتم این روند ادامه خواهد داشت تا نقطه ای که بیش از 100 درصد هدف محقق شود.
مرادی با اشاره به آمار نگران کننده کاهشی در حساب های قرض الحسنه جاری و پس انداز گفت : در پایان مرداد 103 درصد اهداف در بخش قرض الحسنه جاری و پس انداز محقق شد اما متاسفانه در پایان شهریور ماه این رقم به عدد 81 درصد و در پایان مهر ماه به 42 درصد کاهش یافت که از تمامی مدیریت این انتظار وجود دارد با بهره گیری از تمامی امکانات و اهرم های موجود در این حوزه و برنامه ریزی و تلاش مضاعف مجددا شاهد بازگشت به عملکرد مطلوب ماه هایی گذشته باشیم .
روند ثابت 60 درصدی تحقق اهداف در بخش فروش اقساطی مسکن مهر و رشد 58 درصدی در شاخص تسهیلات اعطایی در پایان مهر ماه دیگرمواردی بود که مدیر امور طرح و برنامه به آنها اشاره کرد.
وی با تاکید بر اهمیت وصول مطالبات غیرجاری گفت : در مجموع مطالبات غیرجاری نسبت به هدف عقب تر هستیم و در مهرماه 12 درصد منفی نسبت به شهریور ماه این میزان بیشتر شده است یعنی در شهریور ماه از 106- درصد به 118- درصد در پایان مهر ماه رسیدیم و این شرایط در مطالبات غیرجاری روستایی نگران کننده تر است.
مرادی کاهش 4 درصدی در مطالبات غیرجاری غیر روستایی در پایان مهر ماه را اگرچه اندک عنوان کرد ولی با توجه به ادامه این روند کاهشی آن را مناسب ارزیابی کرد.
مدیر امور طرح و برنامه درخصوص وصول نقدی اقساط گفت : در پایان شهریور ماه 87 درصد هدف در این بخش تحقق یافت اما این عدد در پایان مهر ماه نشان از کاهش یک درصدی و رقم 86 درصد می باشد. امیدوارم با بهبود عملکرد مدیریت ها در این حوزه شاهد جبران مافات باشیم.
افزایش حضور مدیریت در منطقه سبز ارزیابی عملکرد از 13 مدیریت به 17 مدیریت در شاخص مسکن یکم و از یک مدیریت به 4 مدیریت در بخش اعطای تسهیلات در پایان مهر ماه نسبت به شهریورماه رویداد مهمی بود که مرادی آن را نشان از روند رو به جلو در عملکرد مدیریت ها عنوان کرد.

مدیر امور استان ها و بازاریابی
بهینه سازی شعب در برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت انجام می شود

محمد حسین جوادیان مدیر امور استان ها و بازاریابی درخصوص بهینه سازی شعب با اشاره برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت در این طرح گفت : جابجایی بین شهری ،‌ جابجایی داخل استان و تغییر وضعیت شعب از جمله دلایل بهینه سازی شعب در برنامه کوتاه مدت می باشد.
وی ادامه داد : از 43 شعبه شناسایی شده در طرح کوتاه مدت بهینه سازی شعب در پایان مهرماه، 9 شعبه جابجا ، 10 شعبه در مرحله انعقاد قرارداد اجاره و سایر شعب در حال انتخاب مکان مناسب برای استقرار هستند.
مدیر امور استان ها و بازاریابی حذف شعب ناکارآمد را هدف اصلی در بررسی برنامه بلندمدت طرح بهینه سازی شعب عنوان کرد و افزود : پس از بررسی های لازم در پایان شهریورماه 30 شعبه شناسایی شدند که در مرحله تهیه گزارش برای اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذیربط در خصوص تعطیلی آنها و راه اندازی فعالیت های این شعب در سایر استان ها هستیم.
وی درخصوص عملکرد مدیریت ها در صندوق مسکن یکم گفت : جذب 3500 میلیارد ریال منابع در پایان مهر ماه و 2000 میلیارد ریال در مدت پانزده روز ابتدای آبان نشان دهنده عملکرد مطلوب مدیریت ها در جذب منابع در این بخش می باشد.
فریبرز راحتی رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد با اشاره به اهداف برگزاری مجامع ارزیابی عملکرد ماهانه درخصوص درصد تحقق اهداف جذب منابع گفت : در پایان مهرماه در بخش حساب پس انداز و جاری 41.62 درصد بود که این عدد در شهریورماه 81.35 درصد بود که اردبیل ، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان مدیریت های برتر در درصد تحقق اهداف در این بخش می باشند.
وی مدیریت های اصفهان ، ‌همدان و چهارمحال و بختیاری را به عنوان مدیریت های برتر در درصد تحقق اهداف در سپرده های ممتاز عنوان کرد که در کل بانک نیز حدود 170 درصد اهداف در این بخش محقق شده است .
راحتی عملکرد در بخش صندوق مسکن یکم را مطلوب برشمرد که مدیریت های زنجان ، خراسان شمالی و لرستان در این بخش حائز رتبه های برتر شدند.
رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ادامه داد : درصد تحقق اهداف در مولفه کل سپرده ها بدون احتساب منابع صندوق آباد نزد کارگزاری نشان از یک روند کاهشی دارد که در این بخش مدیریت های چهارمحال و بختیاری ، سمنان و فارس و در شاخص کل سپرده ها با احتساب منابع صندوق آباد نزد کارگزاری مدیریت های فارس ، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.
وی تصریح کرد : در فروش اقساطی واحدهای طرح مسکن مهر مدیریت های کهگیلویه و بویراحمد ، اصفهان و سیستان و بلوچستان و در بخش میزان تسهیلات پرداختی مدیریت های چهارمحال و بختیاری ،‌اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه های برتر شدند.
رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد ادامه داد : در مولفه کاهش مطالبات غیر جاری (روستایی) مدیریت های یزد ،‌ شرق و غرب تهران و در شاخص کاهش مطالبات غیر جاری (غیر روستایی) مدیریت های سیستان و بلوچستان ، اصفهان و قم رتبه های برتر را به اختصاص دادند.
وی اظهار داشت : مدیریت اصفهان ،‌ قم و یزد از لحاظ درصد تحقق در کاهش کل مطالبات غیر جاری و مدیریت مرکز تهران ،‌ مازندران و قزوین در مولفه وصــول نــقدی عملکرد برتر داشتند.
راحتی درخصوص رده بندی کلی شاخص ها تصریح کرد : سه شاخص سپرده ممتاز ، وصول نقدی اقساط و صندوق پس انداز مسکن دارای رتبه های برتر و رنگ سبز ( خوب ) بودند و مولفه های کل سپرده ها با احتساب کل منابع صندوق آباد ،‌فروش اقساطی مسکن مهر ،‌میزان تسهیلات پرداختی و کل سپرده ها بدون احتساب منابع صندوق آباد نزد کارگزاری دارای عملکرد متوسط و رنگ زرد ؛ قرض الحسنه پس انداز و جاری دارای وضعیت زیر متوسط و رنگ صورتی و بخش های مطالبات غیر جاری ( غیرروستایی ) ،‌کل مطالبات غیر جاری و مطالبات غیر جاری ( روستایی ) دارای عملکرد ضعیف و رنگ قرمز هستند.
وی در پایان درخصوص تعداد مدیریت ها در هر سطح عملکردی و شاخص ها گفت : به جز یک مورد تمامی مدیریت ها در سپرده ممتاز دارای عملکرد خوب و در مطالبات غیرجاری تمامی مدیریت ها دارای عملکرد ضعیف بودند.
در ادامه مهدی احمدی مدیر شعب آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط نابرابر رقابتی در نظام بانکی کشور پیشنهاد کردبا هدف افزایش قدرت رقابتی بانک محصولات جدیدی در بانک با ویژگی های جذاب طراحی شود و یا طرح هایی از جمله صندوق آباد امکان افتتاح داشته باشد.
وی عدم اجرای احکام اجراییه درخصوص برخی پرونده های اجرایی را از مشکلات مهم در بخش پیگیری مطالبات عنوان کرد و افزود : باتوجه به عدم اجرای این احکام ، مشتریان تعیین و تکلیف معوقات خود را جدی نمی گیرند.
مدیر شعب آذربایجان غربی مدنظر قرار دادن عملکرد بانکداری الکترونیک ، ضمانتنامه و شرایط خاص برخی مطالبات مربوط به تسهیلات خاص از جمله زلزله را در ارزیابی عملکرد را خواستار شد.
حسین نوروزی مدیر شعب گیلان سخنران بعدی این بخش بود که عدم رعایت بخشنامه های بانک مرکزی از سوی برخی بانک ها و موسسات مالی را از بزرگ ترین مشکل جذب منابع در این استان عنوان کرد و برون سپاری فرآیند وصول مطالبات به ویژه مطالبات روستایی را در بهبود وصول مطالبات موثر دانست.
همچنین مجید امیری مدیر شعب استان مرکزی درخصوص مسکن مهر گفت : عدم رعایت تعهدات سازمان های ذیربط در مسکن مهر باعث ایجاد مشکلات عدیده از جمله کُندی فرآیند فروش اقساطی شده است.
افزایش مطلوبیت حساب ممتاز و امکان پرداخت تسهیلات متمم برای تسهیلات بافت فرسوده از جمله پیشنهادهای مدیر شعب استان مرکزی بود.
سید اصغر حسینی مدیر شعب قزوین کاهش نرخ سود سپرده ها در ماه های اخیر و همچنین اقدام برخی بانک ها در راه اندازی صندوق سرمایه گذاری با قابلیت پرداخت سودهای بالاتر را تهدیدی برای خروج منابع از شعب عنوان و در ادامه برخی دلایل رشد مطالبات در مهرماه را تشرح کرد.
در ادامه این نشست دکتر محمدهاشم بت شکن مدیر عامل بانک احکام صادره صابر عسکرپور به سمت مدیر امور مالی ، مرتضی صالحی به سمت مدیر امور پشتیبانی و ساختمان ، مرتضی حسینی به سمت رییس اداره کل حفاظت پرسنلی ، حسین حیدری به سمت رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی ، محمد حسن علمداری به سمت رییس اداره کل امور شعب استان ها و فریبرز راحتی به سمت رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد را به آنها اعطا کرد.

مدیر عامل بانک :
انتصاب مدیران براساس یک نظام منطقی ، کارنامه محوری و برنامه محوری انجام شده است
دکتر بت شکن با قدردانی از مدیران طراح و برنامه ریز نظام انتصابات مدیران در بانک گفت : به طور حتم تغییرات آنی و گسترده در سطح مدیران ارشد در یک سازمان ، عقلایی به نظر نمی رسد.
مدیر عامل بانک با اشاره به فرآیند انتصاب مدیران امور مناطق و استان ها و روسای ادارات در بانک تصریح کرد : وجود چندین کاندیدا برای یک سمت، داشتن طرح و برنامه از سوی کاندیداها و برگزاری جلسات مفاهمه آنها با مدیرعامل و استماع انتظارات وی اولین مرحله بررسی انتصاب مدیران می باشد.
دکتر بت شکن ادامه داد : انتصاب مدیران جدید نیز با طی مراحل مختلف صورت گرفت که خود یک دستاورد بزرگ برای بانک است تا در ادامه نیز سایر انتصابات براساس یک نظام منطقی ، کارنامه محوری و برنامه محوری انجام گیرد.
مدیر عامل بانک درخصوص ضرورت وجود مدیران امور در سازمان گفت : در سال های اخیر شاهد عملکرد مطلوب اداراتی بودیم که از طریق مدیر ذیربط با اعضای هیات مدیره در ارتباط بودند و این نشان از اهمیت و مزیت وجود لایه میانی مدیریتی بین ادارات و اعضای هیات مدیره دارد.
وی بر تفکیک وظایف رده های مختلف مدیریتی تاکید کرد و افزود : احیا مدیران امور در بانک براساس فکر ، تجربه و عملکرد انجام شد تا مسوولیت ها و چارچوب کاری هر یک از مدیران سطوح مختلف بانک مشخص و روند اجرایی تسریع و بهبود یابد.
دکتر بت شکن درخصوص مزایای انتصاب مدیران امور گفت : به طور حتم با انتصاب مدیران امور ، زمان و وقت بیشتری در اختیار اعضای هیات مدیره به عنوان سطح مدیریت راهبردی برای انجام اموری از جمله تعامل و فرصت سازی در خارج از سازمان ، نظارت عالیه ، سیاست گذاری ، مدیریت ریسک ، تدوین ساختارهای داخلی بانک ، شرایط استخدامی ، بودجه مالی ، اصلاح اساسنامه و سایر کارهای استراتژیک باشند ، قرار خواهد داد.
مدیر عامل بانک پیگیری اجرای سیاست های مصوب هیات مدیره در ادارات تحت پوشش مدیران امور را مهم ترین وظیفه آنها بر شمرد و تاکیدکرد : مدیران امور وظیفه مدیریت اجرا دارند نه امور اجرایی زیرا وظیفه اجرا بر عهده ادارات می باشد. همچنین تهیه برنامه عملیاتی و هماهنگی داخلی ادارات و ارایه گزارش عملکردی از دیگر وظایفی است که باید مدیران امور به نحو شایسته آنها را انجام دهند.
وی با اشاره به شایسته نگری ، جوان گرایی و نگاه درون سازمانی در انتصابات مدیران امور گفت : به طور حتم با تکمیل لایه مدیریتی در بانک و برگزاری جلسات شورای مدیران با حضور آنها شاهد تحولات گسترده خواهیم بود.
دکتر بت شکن در پایان با تبریک این انتصابات در رده مدیران امور و روسای ادارات برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
مرتضی صالحی مدیر امور تجهیزو پشتیبانی با قدردانی از اعتماد مدیران ارشد بانک به وی برای این مسوولیت خطیر گفت:حوزه تجهیز و پشتیبانی به نوعی نبض حیات سازمان است به طوریکه اگر این حوزه به خوبی کار نکند به طور حتم سازمان با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد
وی ادامه : امیدوار هستم با استعانت از ایزد منان و همفکری و همیاری و مشورت با همکاران اداره کل تجهیز و پشتیبانی و اداره کل ساختمان کارها به گونه ای اجرا شود که پاسخ مناسبی به اعتماد مدیران ارشد بانک داده شود .
در ادامه صابر عسکرپور مدیر امور مالی نیز با سپاس از اعتماد مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در انتصاب وی به این سمت تصریح کرد : حوزه مالی در تمامی سازمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولیکن جایگاه این حوزه در موسسات مالی و اعتباری و بانک ها به دلیل نوع کارشان ، منحصر به فردتر و مهم تر است.
وی درخصوص فعالیت و نوع حوزه کاری بانک گفت : اقدامات مالی بانک را می توان به دو بخش بیرونی و داخلی تقسیم کرد. مراجع سیاست گذار همچون بانک مرکزی ، وزرات خانه ها و مراجع نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بخش بیرونی بانک محسوب می شود که برنامه مدیریت امور مالی بر این اساس قرار می گیرد که ارتباطات بانک را با این بخش ها گسترده تر کرده تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز از حمایت این مراجع بهره مند شویم.
مدیر امور مالی ادامه داد : در حوزه داخلی نیز سعی می کنیم برنامه ریزی کاملی داشته باشیم تا شاهد رشد کمی و کیفی در تمامی بخش های مربوطه ، گسترش ارتباط با شرکت های تابعه بانک و تلاش برای ایجاد ابزارهای جدید مالی را شاهد باشیم و بتوانیم کارنامه خوبی را در این بخش بدست آوریم.
وی با تاکید بر حفظ محرمانگی اطلاعات در حوزه مالی بانک و اهمیت بهای تمام شده پول برای بانک گفت : سعی خواهد شد با برنامه ریزی هدفمند امکان تهیه گزارش قابل قبول و اتکایی قیمت تمام شده تمامی تسهیلات و خدمات بانک را استخراج کنیم و این مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه در حوزه مالی در بستر برنامه ریزی مشخص ، ارتباطات خوبی با بخش های طرح و برنامه برای مهندسی فرآیند انجام کارها ، بخش فناوری اطلاعات برای سیستمی کردن بخشی از فرآیندهای مالی که به آن ها نیاز داریم و سایر بخش های سازمان از جمله اعتباری و نظارتی بانک آغاز کنیم.
مدیر امور مالی در پایان پتانسیل حوزه مالی بانک را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود : به طور حتم با بکارگیری این ظرفیت ها می توانیم انتظارات مدیران ارشد بانک را برآورده کنیم.
شایان ذکر است در مراسم معارفه مدیران امور و روسای ادارات ، اعضای هیات مدیره نیز طی سخنانی با تبریک انتصاب آنها ، موفقیت و تحقق اهداف بانک در حوزه های کاری تحت مدیریت و نظارتشان را، آرزو کردند.
نظرات کاربران
نظر شما
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران :
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی :