جستجو:  
 
 
     چهارشنبه 12 شهريور 1393

 

سامانه همراه بانک
 
همراه بانک سیستمی است که به مشتری امکان می دهد از طریق ثبت نام در شعبه و نصب برنامه روی گوشی همراه از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده نماید، مشتریان می توانند به راحتی و بدون حضور فیزیکی در شعب بانک بصورت 24 ساعته از خدمات این سیستم استفاده نمایند.

مزایا و ویژگی‌های همراه بانک مسکن

1- اطلاع از مانده کارت و حساب
2- انتقال وجه به کارت ها و حساب های خود یا دیگران
3- انتقال وجه ساتنا از طریق حساب
4- انتقال وجه پایا از طریق حساب
5- پرداخت قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت ، تلفن همراه ، بیمه و عوارض شهرداری
6- پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن
7- خرید شارژ سیم کارت های اعتباری
8- شارژ مستقیم سیم کارت های اعتباری
9- خرید اعتبار و اطلاع از مانده برچسب الکترونیکی عوارض
10- اطلاع از سه گردش، سه شارژ، سه قبض ،سه انتقال آخر کارت و حساب
11- درخواست ارسال صورتحساب به پست الکترونیکی (Email)
12- اخذ گزارش واریز یارانه ها به حساب
13- درخواست صدور دسته چک برای حساب جاری
14- اخذ گزارش چک های صادره حساب جاری
15- مسدودی موقت برگه چک حساب جاری
16- بررسی وضعیت چک حساب جاری
17- درخواست مسدود نمودن کارت
18- عدم تخصیص کارت و حساب
19-اخذ مانده و پرداخت قبوض و خرید شارژ توسط کلیه کارتهای شتابی سایر بانکها

نحوه استفاده از همراه بانک مسکن

1– مشتری برای استفاده از کلیه خدمات همراه بانک مسکن باید یکی از انواع کارتهای بانک مسکن یا حسابهای بانک مسکن را داشته باشد.

ضمناً امکان اخذ مانده ، پرداخت قبوض و خرید شارژ برای کلیه کارت های شتابی سایر بانک ها میسر می باشد.
2– برای هر کارت ‌باید رمز دوم تعیین شود. بدین منظور لازم است برای مسکن کارت ها به خودپرداز‌های بانک مسکن مراجعه و از طریق منوی تغییر رمز و سپس با انتخاب گزینه «تخصیص یا تغییر رمز دوم» ، رمز دلخواه خود را (5 الی 12 رقم) ثبت نمائید.
3– برای هر حساب ‌باید رمز حساب تعیین شود. بدین منظور لازم است مشتری به هریک از شعب بانک مسکن مراجعه و درخواست صدور رمز حساب برای درگاه موبایل بانک خود نماید.
4- نرم افزار همراه بانک بر روی گوشی همراه نصب گردد.
 
امکانات همراه بانک

خدمات مبتنی بر کارت
 
1- مانده
مشتری با انتخاب این گزینه و وارد نمودن رمز دوم کارت می تواند از مانده موجودی کارت خود اطلاع یابد.
2- انتقال وجه به کارت
در صورتی‌که مشتری بخواهد بین کارتهای خود و یا به مسکن کارت سایر افراد ، وجهی را انتقال دهد باید گزینه انتقال وجه به کارت را انتخاب نماید و با وارد نمودن شماره کارت مقصد ، مبلغ مورد نظر و سپس رمز دوم کارت خود ، مشخصات دارنده کارت مقصد نمایش داده شده و پس از تائید ، عملیات انتقال وجه انجام می پذیرد و در پایان سیستم پیغامی مبنی بر موفقیت انجام تراکنش همراه با کد پیگیری و یا عدم موفقیت را نمایش خواهد داد.
3- پرداخت قبض
چنانچه مشتری بخواهد قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت، تلفن همراه ،بیمه یا عوارض شهرداری خود را پرداخت نماید، باید گزینه «پرداخت قبض» را انتخاب نموده و با انتخاب نحوه پرداخت قبض (بصورت دستی ، توسط بارکد) شناسه قبض و شناسه پرداخت را بصورت دستی یا از طریق اسکن بارکد قبض ( توسط دوربین گوشی ) وارد نموده وسپس رمز دوم کارت خود را وارد نماید. سپس سیستم پیامی حاوی مشخصات قبض و مبلغ آن ، که از روی شناسه قبض و شناسه پرداخت استخراج نموده را نمایش می‌دهد که در صورت صحت آن ، باید گزینه تائید را انتخاب نماید.
4- خرید اعتبار
جهت خرید شارژ سیم کارت های اعتباری همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و تالیا از این گزینه استفاده می شود در این حالت مشتری ابتدا نوع سیم کارت (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل ، تالیا) را مشخص نموده و سپس از میان گزینه های موجود، مبلغ شارژ را انتخاب مینماید
5- برچسب الکترونیکی عوارض
با استفاده از این گزینه مشتری می تواند اقدام به خرید اعتبار یا اطلاع از مانده برچسب الکترونیکی عوارض(ETC)نماید :
1-5- خرید اعتبار: سریال برچسب را وارد و گزینه "خرید اعتبار" را از بخش نوع سرویس و مبلغ شارژ را انتخاب می نماید
2-5- مانده برچسب: سریال برچسب را وارد و گزینه "مانده برچسب" را از بخش نوع سرویس انتخاب می نماید
6- پرداخت قسط
یکی از مهمترین خدمات همراه بانک مسکن ، امکان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک مسکن می باشد. با انتخاب این گزینه ، ابتدا شماره کارت قسط را وارد ، سپس سیستم آخرین صورت وضعیت تسهیلات به همراه مبلغ قسط با امکان تغییر مبلغ پرداختی را جهت تایید نمایش می‌دهد که پس از وارد نمودن رمز دوم کارت خود (کارت مبدا)، درخواست انجام عملیات پرداخت قسط را به سیستم ارسال می نماید
* در صورتی‌که قبلاً نسبت به ذخیره کارت‌های تسهیلات در همراه بانک مسکن اقدام شده باشد پس از انتخاب گزینه پرداخت قسط ، فهرست کارت‌های تسهیلات برای انتخاب ظاهر خواهد شد.
* پرداخت قسط سایرین نیز با استفاده از همین روش امکان‌پذیر می‌باشد.
* چنانچه کارت تسهیلات مانند یک کارت مستقل به سیستم معرفی شده باشد منوی خدمات آن به این صورت خواهد بود:
1- صورت وضعیت 2- سه گردش آخر 3- ارسال صورتحساب به ایمیل4- عدم تخصیص کارت
* توجه : برای معرفی کارت تسهیلات به ‌عنوان یک کارت مستقل نیاز به رمز دوم کارت بوده که از طریق شعبه افتتاح کننده حساب تسهیلات قابل اخذ می‌باشد.
6- شارژ مستقیم
در حال حاضر جهت شارژ مستقیم سیم کارت های اعتباری همراه اول ، ایرانسل از این گزینه استفاده می شود در این حالت مشتری ابتدا نوع شارژ مستقیم (شارژ شماره خود یا دیگران) را انتخاب و سپس در صورت انتخاب گزینه "شارژ شماره دیگران" ، باید شماره موبایل مورد نظر را وارد نماید.
سپس نوع شارژ (همراه اول ، ایرانسل) و از میان گزینه های موجود، مبلغ شارژ را انتخاب نموده و درخواست شارژ مستقیم را ارسال می نماید.
8- صورتحساب
با استفاده از این منو و انتخاب یکی از زیر منوهای آن و وارد نمودن رمز دوم کارت، سه شارژ،سه قبض ،سه انتقال ، سه گردش آخر کارت بر روی تلفن همراه نمایش داده خواهد شد.
9- ارسال صورت حساب به ایمیل
برای استفاده از این خدمت ، باید آدرس پست الکترونیکی به نرم افزار معرفی گردد. برای این کار ، ابتدا در فهرست اصلی برنامه، گزینه «تنظیمات کاربری» و سپس گزینه «ایمیل ها» انتخاب شود.در ضمن می توان ایمیل یا پست الکترونیکی جدید با انتساب یک عنوان دلخواه جهت آدرس پست الکترونیکی به سیستم معرفی کرد. مشتری می تواند پس از ثبت آدرس پست الکترونیکی، با انتخاب منوی صورتحساب و انتخاب زیر منوی «ارسال صورتحساب به ایمیل» 30 گردش آخر کارت را به پست الکترونیکی مورد نظر ارسال نماید.
10- مسدود کردن کارت
در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت یا سایر موارد امنیتی ، مشتری می تواند با انتخاب گزینه مسدودی کارت از انجام فرآیند عملیات بانکی کارت جلوگیری نماید.لازم به ذکر است رفع انسداد کارت از طریق مراجعه حضوری به شعبه و احراز هویت با مدارک معتبر میسر خواهد گردید.
11- عدم تخصیص کارت
به منظور ایجاد اطمینان خاطر از اختصاصی بودن خدمات ارائه شده سیستم به دارنده کارت ، صرفاً شماره کارت به یک شماره موبایل یا سیم کارت تخصیص داده خواهد شد بنحویکه پس از ثبت و انتساب کارت به یک شماره تلفن همراه دیگر ثبت و بکارگیری آن برای سایر سیم کارت ها میسر نخواهد بود.
چنانچه سیم کارت تعویض شده و یا کارت در تلفن همراه دیگری با شماره مجزا ثبت شده باشد مشتری ناگزیر است ابتدا با انتخاب گزینه «عدم تخصیص» ، اختصاص ارایه خدمات کارت به شماره موبایل فعلی را لغو و سپس اقدام به تعویض تلفن همراه و یا سیم کارت نماید. عملیات ثبت کارت مجددا با نصب نرم‌افزار و انجام روال مربوطه صورت می‌گیرد. همچنین درصورت استفاده از گزینه عدم تخصیص، کارت غیرفعال شده ، لذا جهت فعال‌سازی باید مجدداً به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه نماید.

خدمات مبتنی بر حساب

1- مانده

مشتری با انتخاب این گزینه و وارد نمودن رمز حساب می تواند از مانده موجودی حساب خود اطلاع یابد.

2- انتقال وجه به حساب

در صورتی‌که مشتری بخواهد بین حسابهای خود و یا به حساب مسکن سایر افراد ، وجهی را انتقال دهد باید گزینه انتقال وجه به حساب را انتخاب نماید و با وارد نمودن شماره حساب مقصد ، مبلغ مورد نظر و سپس رمز حساب خود ، مشخصات دارنده حساب مقصد نمایش داده شده و پس از تائید ، عملیات انتقال وجه انجام می پذیرد

3- انتقال وجه ساتنا

در صورتی‌که مشتری بخواهد به حساب نزد سایر بانکها ، وجهی را از طریق سامانه ساتنا انتقال دهد باید گزینه «انتقال وجه ساتنا» را انتخاب نموده و با وارد نمودن کد شبا مقصد ، مبلغ مورد نظر ، نام دارنده حساب مقصد ، نام بانک مقصد ، شرح انتقال و سپس رمز حساب خود ، عملیات انتقال ساتنا را انجام دهد. حداقل مبلغ ساتنا ( انتقال وجه شتابی با شماره حساب ) 000ر000ر150 ریال می باشد

4- انتقال وجه پایا

در صورتی‌که مشتری بخواهد به حساب نزد سایر بانکها ، وجهی را از طریق سامانه پایا انتقال دهد باید گزینه «انتقال وجه پایا» را انتخاب نموده و با وارد نمودن کد شبا مقصد ، مبلغ مورد نظر ، نام دارنده حساب مقصد ، نام بانک مقصد ، شرح انتقال و سپس رمز حساب خود ، عملیات انتقال وجه انجام را انجام دهد. حداقل مبلغ انتقال وجه سرویس پایا 1 ریال می باشدودر فواصل زمانی سامانه پایا انجام می شود.

5- پرداخت قبض


6- پرداخت قسط

با انتخاب این گزینه ، مشتری ابتدا نوع پرداخت قسط (کارت قسط ، حساب قسط) را انتخاب ومتناسب با نوع انتخابی شماره کارت یا شماره حساب قسط را وارد می نماید ، سپس سیستم آخرین صورت وضعیت تسهیلات به همراه مبلغ قسط با امکان تغییر مبلغ پرداختی را جهت تایید نمایش می‌دهد ، که مشتری پس از وارد نمودن رمز حساب خود (حساب مبدا)، درخواست انجام عملیات پرداخت قسط را به سیستم ارسال می نماید.
* در صورتی‌که قبلاً نسبت به ذخیره کارت‌ها یا حسابهای تسهیلات در همراه بانک مسکن اقدام شده باشد پس از انتخاب گزینه پرداخت قسط ، فهرست کارت‌ها یا حسابهای تسهیلات برای انتخاب ظاهر خواهد شد.
* پرداخت قسط سایرین نیز با استفاده از همین روش امکان‌پذیر می‌باشد.

* چنانچه حساب تسهیلات مانند یک حساب مستقل به سیستم معرفی شده باشد منوی خدمات آن به این صورت خواهد بود:

1- صورت وضعیت 2- سه گردش آخر 3- ارسال صورتحساب به ایمیل 4- دریافت کد شبا 5- عدم تخصیص حساب

7- دریافت کد شبا


8- عملیات چک

1-8- درخواست صدور دسته چک
از طریق این گزینه مشتری با وارد کردن کد شعبه مورد نظر و تعداد برگ دسته چک (ده ، بیست ، پنجاه) درخواستی و در نهایت رمز حساب درخواست صدور دسته چک جدید می نماید.
2-8- اخذ گزارش چک های صادره
برای استفاده از این خدمت ، باید آدرس پست الکترونیکی به نرم افزار معرفی گردد..مشتری می تواند پس از ثبت آدرس پست الکترونیکی،با انتخاب این گزینه گزارش چکهای صادره خود را به پست الکترونیکی مورد نظر ارسال نماید.
3-8- مسدودی موقت برگه چک
4-8- وضعیت چک
با وارد کردن سریال و سری چک و رمز حساب اقدام به بررسی وضعیت برگه چک مورد نظر خواهد کردو سیستم پیامی شامل وضعیت قبلی و فعلی برگه چک به مشتری نمایش خواهد داد.

9- صورتحساب

با استفاده از این منو و انتخاب یکی از زیر منوهای آن و وارد نمودن رمز حساب، اطلاعات سه شارژ، سه قبض ،سه انتقال ، سه گردش آخر حساب بر روی تلفن همراه نمایش داده خواهد شد.

10- ارسال صورتحساب به ایمیل


11- گزارش واریز یارانه ها

با استفاده از منوی صورتحساب و انتخاب زیر منوی «گزارش واریز یارانه ها» و وارد نمودن رمز حساب اطلاعات سه واریز آخر یارانه ها بر روی تلفن همراه نمایش داده خواهد شد.

12- عدم تخصیص حساب

به منظور ایجاد اطمینان خاطر از اختصاصی بودن خدمات ارائه شده سیستم به دارنده حساب ، صرفاً شماره حساب به یک شماره موبایل یا سیم کارت تخصیص داده خواهد شد بنحوی که پس از ثبت و انتساب حساب به یک شماره تلفن همراه دیگر ثبت و بکارگیری آن برای سایر سیم کارت ها میسر نخواهد بود. چنانچه سیم کارت تعویض شده و یا حساب در تلفن همراه دیگری با شماره مجزا ثبت شده باشد مشتری ناگزیر است ابتدا با انتخاب گزینه «عدم تخصیص» ، اختصاص ارایه خدمات حساب به شماره موبایل فعلی را لغو و سپس اقدام به تعویض تلفن همراه و یا سیم کارت نماید. عملیات ثبت حساب مجددا با نصب نرم‌افزار و انجام روال مربوطه صورت می‌گیرد. همچنین درصورت استفاده از گزینه عدم تخصیص، جهت فعال‌سازی باید مجدداً به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه نماید.

تنظیمات کاربری
1- تغییر زبان
2- تغییر اندازه فونت
3-تغییر رمز ورود به برنامه
در صورت تمایل به تغییر رمز ورود به برنامه، رمز ورود فعلی را وارد نموده وسپس رمز جدید را در دو قسمت بعدی وارد نمایید
4-نوع ارسال اطلاعات
جهت تغییر روش ارتباط برنامه با بانک می توانید روش های ارتباطی شامل : پیامک و اینترنت را انتخاب نمایید.
5- ایمیل ها
6- بررسی نسخه برنامه
نسخه جاری برنامه نصب شده شما را نمایش می دهد و همچنین با انتخاب گزینه تائید، بررسی نسخه جدید بانک و مقایسه با نسخه جاری نصب شده بر روی گوشی امکان پذیر می باشد.

تاریخچه

کلیه عملیاتی که با برنامه موبایل بانک صورت گرفته در این بخش بایگانی شده و کاربر می تواند با مراجعه به آن از جزئیات اقدام صورت گرفته مطلع گردد.
                                                                                                            
                                                                                                                 دریافت نرم افزار
 

نسخه Java

نسخه  Android

پس از دانلود ، فایل Maskan_Java_MPS.zip را از حالت فشرده خارج ساخته و دو فایلMaskan_Java_MPS.jar و Maskan_Java_MPS.jad حاصل را عینا به تلفن همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید.
*نحوه خارج کردن فایل از حالت فشرده : روی فایل کلیک راست و گزینه Extract All را انتخاب کنید.

پس از دانلود ،فایلMaskan_Android_MPS.zipرا از حالت فشرده خارج ساخته و فایل
Maskan_Android_MPS.apk
 را به  تلفن
همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید.

تذکر1 : اگر قبلا نسخه دیگری را نصب نموده اید، نسخه قبلی را Remove یا Uninstall نموده و سپس نسخه جدید را نصب نمایید.
تذکر2 : به هیچ وجه فایل Maskan_Java_MPS.jar را از حالت فشرده خارج ننمایید.

 
تذکر : اگر قبلا نسخه دیگری را نصب نموده اید، نسخه قبلی را Remove یا Uninstall نموده و سپس نسخه جدید را نصب نمایید.
 
 
 

 
راهنمای نصب نرم افزار نسخه Java 

 
 راهنمای نصب نرم افزار نسخه Android

 

راهنمای کاربرد نرم افزار نسخه Java
راهنمای کاربرد نرم نسخهAndroid

 

  نسخه iOS

مراحل نصب سیستم همراه بانک مسکن برای گوشی های آیفون دارای نسخه اصلی سیستم عامل iOS از طریق App Store 

مراحل نصب سیستم همراه بانک مسکن برای گوشی های آیفون دارای نسخه اصلی سیستم عامل iOS از طریق sibche

مراحل نصب سیستم همراه بانک مسکن برای گوشی های آیفون جیلبرک شده

 از اتصال گوشی خود به اینترنت اطمینان حاصل نموده و با استفاده از مرورگر Safari موجود بر روی گوشی و مراجعه به لینک زیر، صفحه دانلود برنامه MaskanPay در برنامه App Store بطور خودکار نمایش داده میشود. سپس می توانید این برنامه را دانلود و نصب نمایید. 
دانلود

اگرقبلا"نرم افزار سیبچه رابرروی گوشی خود نصب نکرده اید،پس ازبرقراری ارتباط اینترنتی ،ازطریق مرورگر گوشی خود به سایت زیر مراجعه و نرم افزار سیبچه رانصب  وسپس یک حساب کاربری ایجاد نمایید.


http://my.sibche.ir

 

 دانلود


درمرورگر گوشی خود برروی آیکون کلیک کنید و نسخه همراه بانک مسکن را دانلود و نصب نمایید.

پس از دانلود ،فایلMaskan_iOS_MPS.ipa.zipرا از حالت فشرده خارج ساخته و فایل
Maskan_iOS_MPS.ipa
 را به  تلفن
همراه خود منتقل نموده و عملیات نصب را به انجام برسانید. 

  راهنمای نصب نرم افزار

 
راهنمای نصب
راهنمای کاربری
راهنمای کاربری
راهنمای کاربری
 
تاریخ آخرین به روزرسانی : 1393/05/26