جستجو:  
چهارشنبه 13 اسفند 1393
 
 
     چهارشنبه 13 اسفند 1393

 

1. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با داشتن یکی از انواع حسابها نزد شعب بانک مسکن می توانند از صندوق امانات این بانک استفاده نمایند. در صورتی که تقاضای استفاده از صندوق امانات بیش از ظرفیت های موجود باشد، مشتریان خوش حساب بانک در استفاده از این خدمات در اولویت خواهند بود.
 
2. حق استفاده از صندوق امانات مربوط به شخص اجاره کننده است و قابل انتقال به دیگران نمی باشد؛  مگر این که مشتری طبق مقررات، حق استفاده از صندوق امانات را به وکیل خود واگذار نماید.
 
3. در مورد متقاضیان بی سواد ، روشندل ( نابینا) و سایر افرادی که به تنهائی قادر به انجام امور شخصی و قانونی خود نمی باشند ،همراهی یک فرد معتمد جهت انجام امور قانونی و قرائت مفاد قرارداد الزامی می باشد.
 
4. میزان اجاره بهای صندوق امانات به صورت نقدی و برای مدت یک سال تعیین و دریافت می گردد؛همچنین مبلغی به عنوان ودیعه نزد بانک باقی خواهد ماند که این ودیعه،در خاتمه اجاره یا فسخ قرارداد،پس از کسر بدهی های احتمالی،به وی مسترد میگردد.لازم به ذکر است جانبازان ، معلولین ، آزادگان ، خانواده شهدا می توانند از 50 درصد بخشودگی تعرفه اجاره بها و ودیعه صندوق امانات بهره مند گردند.
 
5. صندوق امانات بانک با توجه به نیازهای گوناگون مشتریان، در اندازه های متفاوت طراحی شده است؛به نحوی که متقاضیان قادر خواهند بود، حفاظت از اشیا، اسناد و مدارک با ارزش خود در اندازه های گوناگون را به بانک بسپارند.
 
6.جهت استفاده از صندوق امانات ، ودیعه و اجاره بهای یکساله که نسبت به ابعاد صندوق ( بزرگ، متوسط، کوچک ) متفاوت می باشد ، دریافت می گردد .
 7. تمدید اجاره صندوق امانات به درخواست مشتری و با موافقت بانک امکان پذیر است .

تذکرات:
1. لازم است اشیا نگهداری شده در صندوق امانات از اشیا ممنوعه نباشد و بر اثر فاسد شدن و علل دیگر به صندوق بانک خسارت وارد نیاورد.

2. هنگام واگذاری صندوق امانات ،دو کلید به اجاره کننده صندوق تحویل داده می شود.توصیه می شود دارنده صندوق،کلیدهای آن را به صورت مجزا نگهداری نماید تا در صورت مفقود شدن یکی از کلیدها،کلید دیگر در دسترس باشد.
 
3. دارندگان صندوق امانات فقط در ساعات اداری کار بانک می توانند به صندوق خود مراجعه نمایند.

صندوق امانات مشترک

در راستای ارائه خدمات موثر به مشتریان ونیز دارندگان صندوق امانات نزد بانک، اجاره صندوق امانات مشترک به متقاضیان و یا تبدیل صندوق انفرادی به اشتراکی،بارعایت ضوابط ذیل میسر می باشد:
 
1.مشخصات کامل تمامی اجاره کنندگان در قرارداد اجاره صندوق و نیز نمونه فرم ( مشخصات متقاضی استفاده از صندوق امانات ) درج گردد.
2.نحوه توافق فی مابین اجاره کنندگان در خصوص مراجعه و استفاده از صندوق امانات،تمدید و یا فسخ قرارداد،بطور انفرادی(هر یک به تنهایی) و یا اشتراکی،در فرم الحاقیه قرارداد و مقررات اجاره صندوق توسط اجاره کنندگان تعیین و به امضاء هر یک از شرکا برسد.
3.چنانچه اشخاص حقوقی تقاضای اجاره صندوق امانات مشترک را داشته باشند مراتب باید صراحتا" در اساسنامه اشخاص حقوقی قید گردیده باشد.
4.در صندوق امانات مشترک ،اجاره کنندگان حق اعطای وکالت در استفاده از صندوق به غیر را ندارند.
5.اجاره صندوق امانات بصورت اشتراکی صرفا" فی مابین بستگان(پدر، مادر، خواهر، برادر ، همسر، فرزند)امکان پذیر می باشد.

مدارک لازم جهت اجاره صندوق امانات


الف . اشخاص حقیقی :
1. فرم درخواست متقاضی
2. سه قطعه عکس 4*3 رنگی ( گذرنامه ای ) و نیز یک قطعه عکس وکیل احتمالی وی
3. اصل و کپی شناسنامه ( از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و وکیل احتمالی وی )
4. اصل و کپی کارت ملی ( متقاضی و وکیل احتمالی وی )
5. مطالعه و امضای قرارداد اجاره
6. فرم الحاقیه قرارداد و مقررات اجاره صندوق (برای صندوق امانات مشترک)

ب. اشخاص حقوقی :
1. ارایه رونوشت اساسنامه شرکت
2. روزنامه رسمی حاوی صاحبان امضای مجاز
3. مشخصات صاحبان امضای مجاز
4. روزنامه رسمی حاوی آخرین تغییرات ثبت شده شرکت

 

شعب دارای صندوق امانات

ردیف

نام شعبه

1

مستقل مرکزی تهران

2

تجریش تهران

3

توحید تهران

4

کریمخان زند تهران

5

مرکزی بندرعباس

6

مرکزی مشهد

7

مرکزی کرمانشاه

8

مرکزی رشت

9

مرکزی همدان

10

مرکزی کرمان

11

مرکزی ساری

12

هفده شهریور سمنان

13

مرکزی زاهدان

14

محتشم کاشان

15

مرکزی کیش

16

مرکزی اراک

17

مرکزی یاسوج

18

بهار مشهد

19

ناهار خوران گرگان

20

صفائیه یزد

21

مرکزی اصفهان

تاریخ آخرین به روزرسانی : 1393/11/18