جمعه 31 شهريور 1396
 
 
     جمعه 31 شهريور 1396

 
معرفی

 تلفنبانک مسکن به مشتریان این امکان را می دهد که به راحتی و بدون حضور فیزیکی در شعب بانک به صورت 24 ساعته از خدمات این سیستم استفاده نمایند. استفاده از خدمات تلفنبانک مسکن از طریق تماس با شماره 64096-021 امکان پذیر می­باشد.

سامانه های تلفنبانک مسکن
تلفنبانک متمرکز شامل دو سامانه می باشد که عبارتند از:
- پرداخت قبوض، خرید شارژ مستقیم
- تلفنبانک متمرکز 

خدمات سامانه پرداخت قبوض، خرید شارژ مستقیم
سرویس­های این سامانه قابل استفاده توسط کلیه مشتریان بانک مسکن و همچنین دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب می باشد و نیازی به ثبت نام در شعب بانک مسکن ندارد. خدمات این سامانه به شرح ذیل می باشد.
- پرداخت با شناسه قبض و پرداخت
- پرداخت با شماره موبایل بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت
- پرداخت قبض ایرانسل با استفاده از شناسه مشتری
- خرید شارژ مستقیم همراه اول و ایرانسل
-خرید شارژ برچسب الکترونیکی عوارض(ETC)

سامانه تلفنبانک متمرکز

کلیه دارندگان حساب های بانک مسکن می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک مسکن  رمز ورود به سامانه تلفنبانک را دریافت کرده و از خدمات کارتی و حسابی تلفنبانک متمرکز استفاده نمایند.

ویژگی های تلفنبانک مسکن
- خواندن نام و نام خانوادگی نام صاحب حساب مقصد هنگام انجام عملیات انتقال وجه
- پرداخت اقساط و خواندن نام و نام خانوادگی دارنده کارت تسهیلات
- امکان انجام عملیات انتقال وجه پایا از طریق خدمات سپرده

خدمات مبتنی بر کارت
 
- استعلام کد شبا:
به منظور جلوگیری از بروز اشتباه در عملیات انتقال وجه پایا، پس از وارد نمودن کد شبا در منوی سرویس‌های ویژه/ انتقال وجه پایا، کدشبای مقصد از بانک مرکزی استعلام شده و نام صاحب حساب مقصد برای مشتری قرائت خواهد شد و در صورتی که امکان استعلام کد شبا از بانک مرکزی وجود نداشته باشد نیز، با تائید کاربر، امکان ادامه عملیات وجود خواهد داشت.
 
- ارسال کد شبا به شماره تلفن همراه:
در منوی "اعلام کد شبا" در خدمات کارتی و حسابی سامانه تلفن بانک متمرکز امکان ارسال کد شبا به شماره تلفن همراه مورد نظر مشتری فراهم گردیده است و پس از انتخاب منوی "ارسال کدشبا به شماره همراه"، کدشبای کارت یا حسابی که مشتری با آن وارد منوی تلفن بانک متمرکز شده است به شماره تلفن همراه مورد نظر مشتری ارسال خواهد شد.
 
- قرارگیری منوی خرید شارژ برچسب الکترونیکی عوارض در منوی اصلی:
به منظور دسترسی سریع‌تر به عملیات شارژ برچسب الکترونیکی عوارض، منوی شارژ برچسب الکترونیکی عوارض در منوی اصلی سامانه تلفن بانک متمرکز (منوی شماره 3) قرار گرفته است، ورود به این منو از طریق دو سامانه "پرداخت قبوض و خرید شارژ" و سامانه "تلفن بانک متمرکز" نیز امکان‌پذیر می‌باشد.
 
سایر خدمات مبتنی بر کارت
- صورتحساب
- قرائت 3 گردش آخر
- ارسال فکس 30 گردش آخر
- ارسال فکس در بازه زمانی دلخواه
- قرائت واریز یارانه ها
- سرویس های ویژه
- انتقال وجه مسکن کارت به مسکن کارت
- پرداخت قسط
- درخواست کارت المثنی
- پرداخت قبوض و خرید شارژ
- پرداخت با شناسه
- پرداخت با شماره موبایل
- پرداخت قبض ایرانسل
- خرید شارژ مستقیم همراه اول و ایرانسل
- اعلام کد شبا
- خرید شارژ برچسب الکترونیکی عوارض (ETC )
- غیرفعال نمودن تلفنبانک
- اعلام مفقودی کارت

خدمات مبتنی بر حساب
- صورتحساب
- قرائت 3 گردش آخر
- ارسال فکس 30 گردش آخر
- ارسال فکس در بازه زمانی دلخواه
- قرائت واریز یارانه ها
- سرویس های ویژه
- انتقال وجه حساب مسکن به حساب مسکن
- پرداخت قسط
- انتقال وجه پایا
- تغییر رمز حساب تلفنبانک
- پرداخت قبوض و خرید شارژ
- پرداخت با شناسه
- پرداخت با شماره موبایل
- پرداخت قبض ایرانسل
- اعلام کد شبا
- خدمات چک
- درخواست صدور دسته چک
- استعلام وضعیت چک : کلیه تغییرات چک (مسدودی موقت، وضعیت پاس شده، پاس نشده و ابطال چک) و تاریخ آن قرائت می شود.
- مسدودی موقت چک
- غیرفعال نمودن تلفنبانک  

 راهنمای کاربری


مزایا و و یژگیهای تلفنبانک مبتنی بر دفترچه حساب بانکی(تلفنبانک نیمه متمرکز)
 همچنین می‌توانید با برقراری تماس با شماره تلفنبانک نیمه متمرکز بانک مسکن ( اعلامی توسط شعبه دارنده حساب ) از خدمات عمومی و ویژه بهره مند شوید .
 
سرویس های عمومی تلفنبانک نیمه متمرکز عبارتند از :
  -اعلام موجودی

-اعلام 3 گردش حساب

-اعلام گردش بخصوص ( فقط جهت حسابهای جاری می باشد که با واردنمودن سریال چک ، وضعیت وصولی چک را اعلام میدارد )

-ارسال فکس صورتحساب

-تغییر رمز عبور( شامل دو قسمت تغییر رمز ورود به سیستم و رمز پرداخت غیرحضوری می باشد )

-پیگیری پرداخت وجه ( با اعلام شماره پیگیری که در اختیار مشتری می باشد وضعیت انتقال وجه را طی شماره سند و تاریخ اعلام میدارد )

-اطلاع از حساب وام و تسهیلات ( جهت حسابهای تسهیلاتی که به شعبه برای استفاده از تلفنبانک اعلام شده بکار می رود )  


سرویس های ویژه تلفنبانک نیمه متمرکز عبارتند از :

-پرداخت قسط در شعبه جاری و شعبه دیگر

-انتقال وجه بین حسابهای بانکی

- پرداخت قبض

-درخواست صدور دسته چک ( در حال حاضر امکان ارائه وجود ندارد )

-سرویس sms ( برای ارسال sms گردش حسابها به تلفن همراه، می بایست  درخواستی به شعبه ارائه نموده و با استفاده از این گزینه در تلفنبانک می توان این سرویس را فعال یا غیرفعال نمود)

-سرویس اینترنت ( در حال حاضر این امکان وجود ندارد )

نکته : چنانچه مشتری رمز پرداخت غیرحضوری خود را 5 بار اشتباه وارد نماید به مدت یک ساعت استفاده از سرویس های ویژه برای وی غیرفعال می شود .

تاریخ آخرین به روزرسانی : 1394/09/04